How to choose your review type: systematic review, scoping review, rapid review and more
Online course via Microsoft TeamsWhat type of review is right for you? During this information session, you will learn about the differences between the review types to make the right decision for your own project. Registration: https://webappsx.ugent.be/eventManager/events/Choosereview
How to choose your review type: systematic review, scoping review, rapid review and more
Online course via Microsoft TeamsWhat type of review is right for you? During this information session, you will learn about the differences between the review types to make the right decision for your own project. Registration: https://webappsx.ugent.be/eventManager/events/Choosereview
Referentiebeheer in EndNote
Online course via Microsoft TeamsMet de software EndNote kan je bibliografieën en referenties beheren. Zo wordt het schrijven van een scriptie of publicatie veel eenvoudiger. Tijdens deze online sessie leer je elementair met deze software werken en krijg je enkele aandachtspunten mee. Voorkennis is niet vereist, maar het is handig als je al elementair kan zoeken in databanken als [...]
Zoeken in PubMed
Online course via Microsoft TeamsBen je op zoek naar biomedische literatuur die relevant is voor jouw onderwerp? Wil je efficiënter leren zoeken in de databank van PubMed? In deze online infosessie krijg je vaardigheden en tips aangereikt om verder aan de slag te gaan. Sinds mei 2020 kan je PubMed enkel nog de vernieuwde PubMed gebruiken. We zullen ook [...]
Zoeken in Embase
Online course via Microsoft TeamsBen je op zoek naar biomedische literatuur die relevant is voor jouw onderwerp? Wil je efficiënter leren zoeken in de databank van Embase? In deze online infosessie krijg je vaardigheden en tips aangereikt om verder aan de slag te gaan. We wisselen theorie uit met praktische oefeningen. Inschrijven is mogelijk om een bevestigingsmail met Teams-link [...]
Wetenschapscommunicatie met de onderzoeksgemeenschap
Online course via Microsoft TeamsEen goede zichtbaarheid van wetenschappelijke output, zorgt voor een groter bereik en mogelijks impact van het wetenschappelijke werk van de onderzoeker, zowel op maatschappelijk, wetenschappelijk als economisch vlak. In deze informatiesessie willen we onderzoekers ondersteunen in het vinden van de juiste communicatiestrategie om de zichtbaarheid van wetenschappelijk onderzoek te verhogen. Sociale media (zoals LinkedIN en [...]
Populariserend schrijven (Nederlands)
Online course via Microsoft TeamsHeb je een pareltje van een masterproef geschreven maar vind je het moeilijk om je bevindingen te delen met een breder publiek? Vind je het jammer dat je werk maar een beperkt aantal lezers zal bereiken door het academische jargon dat je hebt gebruikt? Begrijpelijk communiceren over wetenschap lijkt nooit belangrijker te zijn geweest dan [...]
Systematisch zoeken naar wetenschappelijke literatuur
Online course via Microsoft TeamsVoel je je overweldigd door alle beschikbare informatie of kan je net niet genoeg wetenschappelijk onderbouwde informatie vinden? Het Kenniscentrum helpt je graag op weg. In deze basis Blits-informatiesessie geven we een overzicht van hoe je systematisch op zoek kan gaan naar wetenschappelijke literatuur. Inschrijven is mogelijk om een bevestigingsmail met Teams-link te ontvangen in [...]
Scopus
Online course via Microsoft TeamsDo you want to explore the features of searching in this multidisciplinary database? Then do not hesitate to enroll. Learning outcomes of the course Upon completion of this course, participants will have an understanding of which source is most suitable for which research question and goal, an understanding of stemming and lemmatization, the skills [...]
Popular writing (English)
Online course via Microsoft TeamsWas your master’s dissertation a true gem but do you struggle to share your findings with a wider audience? Do you regret that the result of all your hard work will only find its way to a limited number of readers because of the academic jargon you used? Science communication never seems to have been [...]